professionsfestival
Hej med jer
Så er vi i gang med at planlægge professionsfestivalen, hvor vi har valgt at bruge vores aktivitet fra udefestivalen med fjordskolen.
Værksted 1
Fra æg til kylling Vi har ændret her i forhold til bloggen
Undersøge og gætte på hvad kyllingerne vil spise, have forskellige ting klar som kan lægges ned i forskellige hjørne og se hvad de går efter. Der stilles inden hypoteser.
Til sidst kan børnene tegne en tegning af kyllingen ved hjælp af en skabelon. Hvis børnene er udfordret ved at tegne kyllingen, hjælper vi børnene ved at tage udgangspunkt i Bernsteins teori om de tre læringsrum.
Vidensformer:
Så er vi i gang med at planlægge professionsfestivalen, hvor vi har valgt at bruge vores aktivitet fra udefestivalen med fjordskolen.
Værksted 1
Fra æg til kylling Vi har ændret her i forhold til bloggen
Undersøge og gætte på hvad kyllingerne vil spise, have forskellige ting klar som kan lægges ned i forskellige hjørne og se hvad de går efter. Der stilles inden hypoteser.
Til sidst kan børnene tegne en tegning af kyllingen ved hjælp af en skabelon. Hvis børnene er udfordret ved at tegne kyllingen, hjælper vi børnene ved at tage udgangspunkt i Bernsteins teori om de tre læringsrum.
Vidensformer:
Katalog viden
Kropslig viden
Dialogiske viden
Vi bruger vidensformerne i denne aktivitet for at sikre os at børnene får den bedste mulighed for læring, da vi derved sikre os at læringen kommer ind på flere måder. Vi bruger katalog viden, da vi bruger fagord om æggene/kyllingerne og de redskaber vi bruger, dette gør vi for at børnene får en basisviden omkring aktiviteten. Børnene er en aktive i aktiviteten, når de skal kigge ind i æggene med lys og hvis vi er heldige at der er kyllinger, kan de holde dem og mærke dem, herved bruger de deres kropslige viden. Vi styrker børnenes dialogiske viden når vi snakker om vores iagttagelser og erfaringer omkring æg/kyllinger.
Aktiviteten vil foregå under halvtaget uden for natur og udeliv lokalet.
De bedste hilsner
MANN 4
Kropslig viden
Dialogiske viden
Vi bruger vidensformerne i denne aktivitet for at sikre os at børnene får den bedste mulighed for læring, da vi derved sikre os at læringen kommer ind på flere måder. Vi bruger katalog viden, da vi bruger fagord om æggene/kyllingerne og de redskaber vi bruger, dette gør vi for at børnene får en basisviden omkring aktiviteten. Børnene er en aktive i aktiviteten, når de skal kigge ind i æggene med lys og hvis vi er heldige at der er kyllinger, kan de holde dem og mærke dem, herved bruger de deres kropslige viden. Vi styrker børnenes dialogiske viden når vi snakker om vores iagttagelser og erfaringer omkring æg/kyllinger.
Aktiviteten vil foregå under halvtaget uden for natur og udeliv lokalet.
De bedste hilsner
MANN 4
Kommentarer
Send en kommentar