En lille opdatering inden sommerferien
Hej med jer
Lige en lille opdatering på vores projekter inden vi går på sommerferie.
Plantehold:
Nogle planter gror fortsat, mens andre ikke er kommet op af jorden endnu. Vores planter skal fortsat passes i sommerferien. Så vi har lavet en plan over hvem der vander hvornår. I et af vores højbede, har vi rykket ukrudt/græs op, så kan vores plantede frø bare spire til. Vores ene højbed har flere spire end andre. Vores planter i spandene lader vi stå udenfor, de får vand når det regner, dette har vi gjort da de er en del af vores vilde planter. Vores inde såede planter bliver taget med hjem over sommerferien, for at kunne blive vandet, så ofte de nu får brug for.
- Micka: Kiwi og Mango
- Anne: 1 avocado, tomater, peberfrugt og roset springklap
- Nickie: Ærter og 1 avocado
- Nanna: Kastanjer og ahorn
Der er sammen med de andre 4 studiegrupper lavet en plan for vanding af alles højbede.
- Uge 26: Gruppe 2, Camilla, Emmeli, Louise & Sandra.
- Uge 27: Gruppe 4, Simon, Heidi & Morten.
- Uge 28: Gruppe 5, Carmen & Birte.
- Uge 29: Gruppe 3, Rikke, Celina, Siff & Maria.
- Uge 30: Gruppe 1, Anne, Nickie, Nanna & Micka.
- Uge 31: Ida & Ib.
Dyrehold:
Vi har udgivet vores opgave A på bloggen og vi er godt i gang med at få kontakt til en mand, vi kan købe æg af og muligvis en høne. Vi har set rugemaskinen og hønseburet som vi skal bruge til udrugningen. Vi har fundet et sted hvor vi kan få æg fra, vi ser om vi kan få 10 æg, fordi vi fik at vide at de havde fået 4 kyllinger ud af 20 æg, det var så også den naturlige måde, med en hønemor, så vi håber rugemaskinen er noget bedre i forhold til vores odds. Vi starter ruge processen i weekenden i uge 30. Det bliver vores plan B, med rugemaskinen og plan A med at skaffe en høne, lader vi ligge og hvis vores rugemaskine process ikke giver nogle klækkede kyllinger, så tager vi plan C og køber daggamle kyllinger.
Ude-festival:
Vi har planlagt de to aktiviteter som vi vil afprøve med børnene fra Fjordskolen, dog mangler vi de sidste detaljer med hvad vi skal bruge i aktiviteterne. Der er en model af en høne og en model af ægs cyklus, som vi tænker at kunne bruge til vores aktiviteter under ude festivalen.
Kyllinge aktivitet:
- Papir, farver (til at tegne/farvelægge kylling).
- Evt. Model med høne og æg cyklus, som kan bruges til at vise og forklare.
- Uge 29: Gruppe 3, Rikke, Celina, Siff & Maria.
- Uge 30: Gruppe 1, Anne, Nickie, Nanna & Micka.
- Uge 31: Ida & Ib.
Dyrehold:
Vi har udgivet vores opgave A på bloggen og vi er godt i gang med at få kontakt til en mand, vi kan købe æg af og muligvis en høne. Vi har set rugemaskinen og hønseburet som vi skal bruge til udrugningen. Vi har fundet et sted hvor vi kan få æg fra, vi ser om vi kan få 10 æg, fordi vi fik at vide at de havde fået 4 kyllinger ud af 20 æg, det var så også den naturlige måde, med en hønemor, så vi håber rugemaskinen er noget bedre i forhold til vores odds. Vi starter ruge processen i weekenden i uge 30. Det bliver vores plan B, med rugemaskinen og plan A med at skaffe en høne, lader vi ligge og hvis vores rugemaskine process ikke giver nogle klækkede kyllinger, så tager vi plan C og køber daggamle kyllinger.
Ude-festival:
Vi har planlagt de to aktiviteter som vi vil afprøve med børnene fra Fjordskolen, dog mangler vi de sidste detaljer med hvad vi skal bruge i aktiviteterne. Der er en model af en høne og en model af ægs cyklus, som vi tænker at kunne bruge til vores aktiviteter under ude festivalen.
Kyllinge aktivitet:
- Papir, farver (til at tegne/farvelægge kylling).
- Evt. Model med høne og æg cyklus, som kan bruges til at vise og forklare.
Bækkens dyreliv aktivitet
- Net af forskellige slags
- Bakke
- Lups
- Krible krable forskel/ligheder
- Spand
Vi skal også have lamineret vores billeder fra Krible Krable ud, som skal bruges som piktogrammer, så børnene forhåbentligt kan tage det mere til sig, end hvis vi står og fortæller om det.
Biotopen:
Vi har indsamlet fælder fra vores biotop, vores karklude med marmelade og honning, var en total fiasko, der fandt vi aldrig nogle dyr på. Vores kartoffelfælder har haft mange dyr gennem den periode de har været ude, men i dag var de helt indtørret med huller, efter besøg fra forskellige dyr, især snegle, men ikke noget i dag, andet end meget få bænkebiddere.
Vores skitse af vores biotop er blevet rigtig godt lavet og mangler kun få detaljer, vi har her valgt at indsamle lidt forskellige planter, både nogle der vokser nede i vandet og nogle oppe fra land, disse planter skal limes på skitsen af vores biotop, derfor har vi valgt at hænge dem til tørre henne på den røde opslagstavle i Natur lokalet. Vi har også 10 planter som er til vores biotop opgave, som vi valgt at ligge i pres gennem hele sommerferien. Vi skal også have sat verdenshjørnerne på vores skitse.
De bedste sommerferie hilsner
MANN4
- Net af forskellige slags
- Bakke
- Lups
- Krible krable forskel/ligheder
- Spand
Vi skal også have lamineret vores billeder fra Krible Krable ud, som skal bruges som piktogrammer, så børnene forhåbentligt kan tage det mere til sig, end hvis vi står og fortæller om det.
Biotopen:
Vi har indsamlet fælder fra vores biotop, vores karklude med marmelade og honning, var en total fiasko, der fandt vi aldrig nogle dyr på. Vores kartoffelfælder har haft mange dyr gennem den periode de har været ude, men i dag var de helt indtørret med huller, efter besøg fra forskellige dyr, især snegle, men ikke noget i dag, andet end meget få bænkebiddere.
Vores skitse af vores biotop er blevet rigtig godt lavet og mangler kun få detaljer, vi har her valgt at indsamle lidt forskellige planter, både nogle der vokser nede i vandet og nogle oppe fra land, disse planter skal limes på skitsen af vores biotop, derfor har vi valgt at hænge dem til tørre henne på den røde opslagstavle i Natur lokalet. Vi har også 10 planter som er til vores biotop opgave, som vi valgt at ligge i pres gennem hele sommerferien. Vi skal også have sat verdenshjørnerne på vores skitse.
De bedste sommerferie hilsner
MANN4
Hejsa - super med en opdatering :-) Også god sommer herfra!
SvarSlet